KANSKE EN MISCH-MASCH TILL JUL?

Det finns ett centraleuropeiskt folk som är kända för sin feta mat, dåliga musik och urusla smak. De kallas av NE och andra respekterade uppslagsverk för "tyskar".
image55

Jag har via vanligtvis välunderrättade källor fått reda på att dessa tyskar älskar att beställa in en speciell drink när de svettas i medelhavsvärmen. Drinken strider mot allt förnuft och saknar egentligen motstycke. Den kallas för misch-masch och är - enkelt uttryckt - en blandning av rött vin och Loranga. Eller kanske Fanta Apelsin.

Sambon sa lite skämtsamt till mig i helgen att man kanske borde testa en svensk variant. Varför inte blanda julmust och rött vin? Det borde ju bli lite som vinglögg, resonerade hon.

Jag hällde upp. Smakade. Spottade. Som en vinprovare ju gör.
Fast jag spottade av äckel.
image54

Vi kan stryka rött vin och julmust från listan. Det smakar magsaft.

Kommentarer
Postat av: Mia Jäverling

Ja den varianten hoppar jag.
Har du provat såssherry och julmust?
Akta dej den är heller inte bra!*

2007-11-20 @ 08:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0