NYA NONSENSAKUTEN UNDER UPPBYGGNAD

Nu har jag fått nog av Blogdog.se.
Jag började blogga i mars 2007 på http://mattiascf.blogdog.se/ och kallade sedan bloggen för Nonsensakuten.
Till en början var det mest för att skriva av mig och publicera texter som jag tidigare använt i undervisningen. Efter ett tag styrde jag in bloggen mot allmänn mediekritik och politiska kommentarer. Därefter blev bloggen mer personlig och jag började lägga in bilder på mig och min familj.
När jag efter sommaren började hitta gamla kollegor och vänner på nätet som också hade bloggar insåg jag att Blogdogs administration är urusel.

På Blogdog kan man inte komma tillbaka till huvudsidan när man klickar på loggan, man kan inte integrera bilderna i texten, man kan inte sätta etiketter på sina inlägg, faktum är att inläggen bara puttas neråt för att försvinna in i ett töcken. Man kan inte sortera eller söka på inläggen och man kan inte lägga länkar till sina vänner och kollegors bloggar på ett samlat ställe. Kort sagt; Blogdog är ett helvetes uselt bloggsystem.

Därför håller jag nu på att sakta bygga upp nya Nonsensakuten här på blogg.se.
Räknar med att kunna lansera nya bloggen om några veckor.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0