TOMTE SÖKER SKÄGG - DEL 2

Nordpolen, den 2 december

Bara några timmar efter det att Tomtefar lagt ut sin skäggannons på Blocket, knackade det på dörren.

Tomtefars svarta städhjälp, Nyamko, öppnade plikttroget och presenterade sedan den gentleman som anlänt. -Hej. Ja. Jag såg er annons om skägg, sa han.
-Hej du. Välkommen. Ja. Just det. Jag behöver ett rejält tomteskägg, förstår du. Du verkar ju vara skäggig vad jag kan se.
-Exakt. Det är dessutom ett väldigt omtalat skägg. Som jag är villig att sälja mot en liten tja, motprestation.
-Jaha. Vad då?
-Att jag får följa med dig i släden på julafton. Du förstår jag är så in i helvete kändiskåt. Jag vill synas och stå i rampljuset. Vad sammanhanget är kvittar lika, bara jag blir sedd.
-Det kanske kan bli lite svårt med tanke på ert predikament, antydde Tomtefar lite syrligt och sneglade med ett öga fyllt av ironi ner mot sin besökare.
-Jaja..jag vet att jag bara är två skitar hög men trots min relativa litenhet har jag innehaft många höga ämbeten, inte minst inom den kulturella sfären.
-Jaha. Måste jag bry mig? muttrade Tomtefar.
-Nej. Men som sagt. Du måste låta mig få synas. Jag kan prata kulturpolitik med barnens föräldrar medan du delar ut klapparna. Som jag förmodar består av prima, svensk popmusik. En av våra största exportframgångar någonsin. Vårt land har fostrat stjärnor på den musikaliska himlen såsom Kent, Markoolio och...
-Jajaja,käften! Vad heter du? Vem är du?
-Jag heter Leif Pagrotsky och det här är mitt skägg:
image75

Tomtefar begrundade den stackars lille kändiskåte kulturpolitikern ett slag.
Sedan sa han:
-Jag är ledsen, Midget, det är inte ditt skägg jag söker.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har "Leffe" som trädgårdstomte. Han passar bra in under dvärgspirean.

2007-12-02 @ 11:20:07
URL: http://miajaverling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0