APELSIN I LUFTEN

Expressens Mats Olsson undrar i sin alltid lika roliga "till sist-spalt" i dagens tidning varför man alltid ser folk som åker tåg skala apelsin. Det är aldrig några flygresenärer som skalar apelsin, skriver Olsson.

Min teori - för att på något sätt teoretisera kring detta resonemang - går ut på att våra smaklökar förändras när vi flyger. Ombord på ett flygplan smakar som bekant allting väldigt konstigt. Möjligen är det därför som man häller i sig starka drycker..det krävs en jäkligt stark smak för att man skall uppleva något.
Jag tycker åtminstone att den mat jag darrhänt tryckt i mig på 10.000 meters höjd varit tämligen menlös.

Troligen smakar apelsin i luften också väldigt beskt.
Eller är det helt enkelt så att man inte har tid att skala apelsin i luften. 
Flygningen brukar ju vara non-stop.
Liksom drinkarna.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0