GREIDER SOM KLIPPDOCKA

-Har du sett Göran Greiders bildbyline på lördagarna? sa Sara apropå nästan ingenting.
-Nä, sa jag. Hur i hela världen skulle jag ha koll på den? Det finns få saker jag bryr mig mindre om än den utopiske debattören, poeten och Mr Bad Hair Day himself; Göran Greider.
-Den tar ju upp en helsida. Göran i helfigur, liksom.

Till saken hör att Sara jobbar med att läsa in taltidningar och då ibland även DalaDemokraten som ju inte missar ett tillfälle att skylta med sin riksbekante chefredaktör. Följdaktligen ackompanjeras Greiders lördagsledare med en stor blaffig bild (försök att ta en liten bild på den killen) där han i helfigur spatserar fram emot läsarna.
I helgen hade Sara tvingats läsa in en lång drapa av Greider under den eggande titeln "antimilitarismen som dog".
Utmed denna text var alltså Göran. I helfigur.

-Tanken är kanske att läsarna skall klippa ut den och göra en klippdocka, sa jag.
Sara ansåg detta vara mycket roligt.

Sedan spånade vi lite kring hur en sådan klippdocka skulle kunna utsmyckas.
Framför oss såg vi Göran Greider i olika outfits; som balkavaljer, som sotare, som tomte, som golfspelare, som Tintin, som kapitalist i cylinderhatt, som Tiffany Persson, som krokodiljägare...ja, listan kan göras hur lång som helst.
Och vilken affärsidé, sedan. 
"Teckna en prenumeration på DD och få fem nya Greider-outfits på köpet!" 

Kommentarer
Postat av: Herr Hill

Bästa outfiten: Göran Greider ger skrivkrampen ett ansikte.

2008-04-16 @ 17:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0