DRICK SÅ BLIR DU ANSVARS-FULL

Hade några kompisar hemma på en liten glöggsittning i lördags. Det hela blev väldigt trevligt.
Glögg, pepparkakor, godis, ädelostar, vin, öl och som en avrundning en god middag bestående av fläskstek och passande tillbehör.

Det blev dock inte så värst sent eftersom en av gästerna skulle jobba på kvällen och natten, de bröt upp redan klockan 20.00.
Jag hade också av denna anledning köpt ett par alkoholfria öl från Carlsberg, något som gästen dock ratade (klokt) och tog sig lite julmust istället.

Nu har jag inmundigat dessa alkoholfria öl som en slags substitut till kranvatten. Smaken är ungefär densamma.
Det jag reagerar över är etiketten på flaskan.
På denna har Carlsberg allvarsamt skrivit: "Drink responisbly" och strax därunder "alkoholfri öl".

Jag tycker att det är lysande. Det handlar trots allt om 0.5 procents alkohol. Med denna vetskap måste man dricka så förnuftigt som möjligt.
Dricker man för snabbt kan det ju börja bubbla i magen också, av all den här kolsyran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0