MALMSJÖS SISTA ROLL

Läste i veckan om att en av mina absoluta favoriter och möjligen Sveriges nu levande största skådespelande artist; Jan Malmsjö, kommer att göra sin sista huvudroll.
Det sker som Alfred Doolittle i en teateruppsättning av My Fair Lady till hösten. Han säger själv att detta är en drömroll som han väntat länge på. När den är klar, tackar han för sig och drar sig tillbaka från strålkastarljuset. Fan trot.

image218

"Nu har jag gjort alla de roller som jag velat göra", kommenterar Malmsjö.
Jo. Jag zappade förbi TV4 Film i afton och hamnade i Björn Skifs gamla Drömkåken. Det är en stark rollprestation.
Även rollen som Mr Von Toppler i Petri tårar måste ha varit en önskedröm för Janne.

Sådant som en Dramatenskådis kan ligga vaken om nätterna och drömma om. "Vad för en tok är jag...bladada bladad bladalej..."

Foto: Aftonbladet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0