EN BRA DAG

Efter några motgångar kändes gårdagen äntligen som en befrielse.

För det första visar det sig att vår hyresvärd (som hänvisar till en gammal detaljplan och vräker oss boende i huset)  skall betala vår flytt till nya lägenheten. Dessutom slipper vi tre månaders uppsägningstid.  Allt annat vore förvisso  brottsligt illojalt men det kändes i alla fall bra att få det utrett.

För det andra visar det sig att det sjukvikariat jag haft sedan november får en förlängning januari ut, något som höjer min usla 40-procentiga lärartjänst till bortåt heltid. Åtminstone bara i några veckor till men ändå.

För det tredje skall jag på jobbintervju på torsdag.

Just det - vi käkade en god gryta, drack gott vin och på kvällningen klämde jag en liten Kilkenny.

En bra dag, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0