FAKTARUTA FÖR DEN IRONISKA GENERATIONEN

Lär känna Nonsensakutens redaktör. Denna faktaruta är bara att klippa ut, spara och kanske hänga upp på kylskåpet.
Då kör vi:

Namn: Mattias
Ålder: Som en inte alltför gammal veteranbil
Bor: I en varm, tipptopplägenhet nära Seine.
Sambo: Sara
Barn: Två stycken. En kille. En tjej. Eller om det var tvärtom.
Min absoluta favoritlåt: Svårt. Kanske Faces med 2 Unlimited.
En man som betytt mycket för mig: Claes Zeime, gammal Palmeåklagare
En kvinna jag beundrar: Någon i Benny Hill Show. Har glömt vad hon heter.
Nämn en av landets viktigaste politiker: Runar Patriksson
Min absoluta schlagerfavorit: Bosson med Efharisto
En mycket bra film: End of days
Världens bästa påve: Hilarius år 461-468. Han var kul.
Jag vill helst klä mig som: Fredrik Belfrage
Palme dog av: ryggskott
På en fredagskväll vill jag helst äta: Nåt lättlagat...kanske Paella.
Om 20 år är jag: invalid
Jag dricker helst: Päronlikör och grädde.
Om jag skulle köpa en ny bil skulle det bli: Hyundai Atos. En riktig familjebil.
Jag gillar Frankrike eftersom: Tintin är belgare.
Det bästa med Tyskland är: alla blåhåriga tanter
Den bästa bok jag läst: Klubbekriget av Heikki Ylikangas
När jag skall somna in tänker jag på: löntagarfonderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0