GNISTAN (OCH DOM SÅLDE..)

Ja. Förlåt mig denna aningen kryptiska och likaledes studentikosa rubrik.
Detta handlar ingalunda om någon riddarroman, inte alls.

Däremot om vad jag misstänker är Blekinges största loppis; Gnistan kallad eftersom den äger rum på Gnistans IPHasslö.
Ja...fråga mig inte varför. Det hela är väldigt mystiskt.

Jag har aldrig varit där tidigare men idag tog jag och familjen tillfället i akt. Tillsammans med den numera bloggbekanta bondefamiljen från Kuggeboda tog vi E22 mot Ronneby  (eh...de tog förvisso E22 mot Karlskrona men skit samma) och styrde kosan mot Hasslö där vi möttes av en gigantisk bilkö.

Det hela började klockan 13.00.
Solen stekte på hög som låg. En enorm trängsel och en uppsjö av s.k fynd.

Bland det som jag hittade finner vi förstås böcker. John Irving, Kurt Vonnegut och Åke Edwardson. Bland annat.
Även vinteroverall och leksaker fick vi med oss.
Kaffe. Varmkorv. Apelsin-Mer.

På det hela taget en trevlig tillställning. På vägen hem i vår insidigt 38-gradiga Opel frågar Elsa:
-Det här var kul. Vad skall vi göra i morgon, pappa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0