SPRÄCKT HÖGTALARE PÅ STUMHOLMEN

Extrem hetta idag och hela familjen drog sig makligt till Stumholmens badplats där trängseln var relativt stor.
Någon hade klottrat på Rollofs huvud, barn i alla åldrar klängde på varandras sandleksaker, vattnet glittrade.
En vilsen man gick hela tiden omkring och skrek i frenesi "Citadell!", "Citadell!", "Citadell!".
Jag tänkte: ge dig. Vi har fan inget citadell, åk till Landskrona med dig. Sedan insåg jag att det han skrikit var "Isabelle!".
Han ropade på sin dotter.

Det mest enerverande var dock en urusel trubadur som stod en bit bort och plinkade på sin gitarr.
Nästan allt hann fanskapet med att slakta. Från Cornelis till Dylan, självklart via Taube och Peter Lundblad.
Killen sjöng så jävla falskt (i totalt spräckta högtalare) att jag ger mig fan på att det skulle ha låtit bättre om jag borstade tänderna på fyllan och samtidigt sjöng "Jag diggar dig, jag diggar dig" på persiska.

Och ju högre mannen sjöng, desto mer skorrade de spräckta högtalarna och förvandlade hans kvidanden till något som lät som Stålfarfar på LSD.

När man hör bakfulla trubadurer som den här killen önskar man verkligen att Stumholmen skulle göra skäl för sitt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0