ZANNA I KASSAN

Hur länge till skall Zanna orka?
Frågan är ytterst berättigad.

Zanna är en ny tjej som sitter i kassan på Willys, Pantarholmen. Jodå. Zanna med Z.
Det verkar vara ett anställningskrav att man stavar sitt förnamn en aning...annorlunda.
Det finns även en Rebecca. Nåväl.

Denna nya tjej slår åtminstone mig med häpnad på grund av sin sprudlande entusiasm och välvilja.
Jag handlade idag. Tror aldrig att jag tidigare mött en så uppspelt och serviceinriktad kassapersonal.

"Hej, hej...hur många kassar? Skall jag räkna dem åt dig?
Nej, nej, du behöver bara ge mig klistermärket - låt mineralvattnet stå kvar i vagnen.
Så där ja! Jag la äggen och dina jordgubbar här bredvid.
Så ja! På summan? Kvitto? Nej? Okej, ha en underbar dag!
Du! Glöm inte äggen och jordgubbarna!"

Kvitter, kvitter, kvitter....

Helt uppenbart är Zanna en sommarjobbare som häpnas och gläds åt att diverse kunder går fram till just hennes kassa och  lägger varorna på just hennes rullband.

Men frågan kvarstår, hur länge till kommer Zanna att orka?
Kanske inte längre än till mitten av augusti.

"Äh, du! Ge hit kassarna! Bygg inte varuberg! Hallå! Se dig för. Ja...hit med pengarna då, för fan! Nästa!"

Kommentarer
Postat av: Mrs Li

Zanna kommer att orka om hon läser en av mina favoritbloggar http://konsumbloggen.com/

Ge henne tipset!







2008-07-01 @ 10:16:34
URL: http://mrslibyrakrat.blogspot.com/
Postat av: dr. no

det kanske skulle vara enklare för Zanna om du och dina konsumentvänner fick för er att sluta sucka och titta menande på varann i kön...



En skälig lön skulle nog också göra susen i längden.

2008-07-01 @ 11:13:56
URL: http://omniaabsurdumest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0