EFTER 20 ÅR - NU TRÄDER INGA MYLLHOLM FRAM

1988 hade den svenska popgruppen Grace med den karismatiske sångaren Chris Lancelot en jättehit med låten Inga kan älska som vi.
Låten var ledmotiv till en ungdomsfilm med samma namn.

I den utlämnande texten sjunger Lancelot om denna förtrollande dam känd som just Inga.
Vad ingen då visste, var att hon finns i verkligheten.
I dag i Nonsensakuten träder hon fram.



Inga heter Myllholm i efternamn och lever numera ett tillbakadraget liv i Skärholmen. Hon är 45 år gammal och gift sedan en längre tid med en handläggare på Migrationsverket.
Själv arbetar Inga med beredning av fläskkött hos en av landets största grossister.
-Jag träffade bandet några månader innan låten blev en hit och jag märkte nästan direkt att jag hade en förmåga att älska på precis samma sätt som bandmedlemmarna.
De blev självklart begeistrade i mina amorösa prestationer och skrev den där sången.
Hur kändes det när ditt namn plötsligt kom på allas läppar?
-Det kändes lite märkligt i början. Man undrade ju om folk visste vem det var han sjöng om egentligen. Och det visste väl ingen då, på den tiden.
Har du någon gång ångrat din "anonyma" medverkan i låten?
-Nej, det kan jag inte påstå. Jag fick reda på att det var mig han sjöng om innan låten kom med i den där usla filmen. Egentligen vet jag inte om det var tänkt att den skulle bli en så stor låt. Kanske skrevs den mest som en intern grej i bandet. Att liksom...kolla den där Inga...hon gör ju precis som vi...men på nåt sätt imponerades de väl också av min talang.
Man gjorde ju så mycket dumt på den tiden...men att ångra låten...nej...den betyder fortfarande väldigt mycket för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0