LAMMKÖTT OCH VIN

Står ikväll och steker på en härlig fläskfilé som jag skivat i bitar.
Tillsammans med yoghurt, paprika, lök och ädelost skall det bli en smarrig gryta till lördagens festivitas.
Jag gnolar en liten stump och smuttar försiktigt i mig av familjen Zonins Rocca di Montemassi Sangiovese.

Jag säger som vår kompis Bosse sa, när han smakat vårt kolsyrade vatten från Soda Streamern; "Småläckert!"

I morgon bitti styckas ett lamm åt oss, några timmar senare hämtar vi köttet.
Sedan antar jag att det skall paketeras och frysas in i lämpliga frysfack.

Kanske blir det så att Sara gör en laddning dillkött redan imorgon eftermiddag.

Va fan? Har det här blivit nån slags matblogg??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0