GOD SMAK?



Det vet vi inte. Faktum är att vi inte smakat.
Det är ett presentvin som Sara köpt.
Dyrt var det i alla fall.
Precis som presentviner skall vara.

Vi hade vinlotteri på en av mina förra arbetsplatser och varje månad bringade vi in de fina flaskorna.
En medarbetare envisades med att själv bidra med så usla viner som möjligt.
Den gången jag mot alla odds lyckades vinna, satt man där med kollegans bulgariska dessertvin.
Något jävligare tror jag aldrig att jag försökt mig på att dricka.
Varför gör man så?
"Jag vill vara med och tävla men om jag inte vinner, ger jag er det sämsta som finns att köpa för bulgarisk valuta.
Där kan ni allt sitta...ha ha..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0