GAMMAL MJÖLK

Du kanske minns att jag var ansvarig för fikat på jobbet för några veckor sedan.
Det av mig bakade brödet är sedan länge uppätet, havreflarnen likaså.

Av någon mystisk anledning hittade jag dock mitt gamla mjölkpaket stående i kylen, som ett minne från en svunnen tid.
Det var ganska lättrinnande, nästan genomskinligt.
Dock återfanns en relativt stor klump av innehållet, sakta skvalpande i förpackningens botten.

Upptill kan man läsa: bästföredatum 06 feb 2009.
Och det var ju ett tag sedan.
Mötets dagordning uppvisade dock inga tecken på ålderdom.
Frågan är väl snarare om det inte var samma dagordning som för en månad sedan. Jag kände åtminstone igen de flesta av punkterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0