MIXAT NONSENS

Har varit inne i ett tämligen fruktbart bloggriv de senaste dagarna men känner plötsligt skrivkramp.
Hur många vardagliga futtigheter kan man pressa in i en blogg utan att den tappar stinget?
Jag vaknade. Åt. Sov. Vaknade igen. Fick ont i ryggen.

Detta tillhör saker jag sällan skriver om eftersom jag förmodar att det knappast intresserar en bredade allmänhet.
Istället försöker jag lyxa till livet lite, koppla av, kontemplera och - framförallt - ironisera.
Kanske kan man hitta nåt av värde i nedanstående, trots att det egentligen är högst alldagligt. Vi får se.
**
En nygammal kollega sa till mig förra veckan: -Du bloggar inte så mycket nu, va?
Eh...nej. Bara tre inlägg om dagen. Precis vad jag (och min omgivning) mäktar med.
**
Jag och Ville var på biblioteket. De har en käck föräldrahylla med vuxenböcker som man kan bläddra i och även låna - jag har ju bundit räntan mina bibliotekslån på fem år så det är ju praktiskt, till Sara lånade jag Maja Lundgrens Myggor & Tigrar, den som var så kontroversiell när den kom 2007. Får se om det kan vara något. 
**
Köpte Crunchy light-flingor från Willys. "Titta här. Emulgeringsmedel står som andra ingrediens!" förkunnade sambon. Ingen kan dock säga annat än att de är "crunchy".
**
Hugo Chavez i valet 2012 blir ju en rysare. "Vad säger ni? 13 år till?"
**
Sportlov och snö. Som man minns det när man var liten. Jag åkte skridskor med en gul hjälm och så hade jag nån liten klubba samt puck men nån hockey var det aldrig tal om.
**
Halvar skriver bra om Birro här.
**
Åka skridskor, förresten. Är det inte det som alla hockeytränare brukar säga när det går dåligt. "Fan. Grabbarna måste åka mer skridskor!" Vad tror de att grabbarna håller på med? Balett? Tycker att de åker skridskor mest hela tiden.
**
Avslutningsvis en bild som skulle kunna vara hemmahörande hos Lilla Blå:

-Vill du ha inövat smicker, då får du gå till en annan man. Jag ljuger gärna och bra, fast alltid spontant!

Oj. Mycket Dan Hylander ikväll, vadan detta? Py vet.
Såg att han flytt till Bolivia (av alla ställen) och därifrån driver en ganska intressant blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0