KUNGLIG HOVLEVERANTÖR

Jag såg en film en gång där Jeff Bridges spelade USA:s president och befann sig i Vita Husets
bowlingbana för rekreation.

Inför några gäster skryter han om presidentskapets allra största fördel; att när som helst på dygnet kunna få utsökt mat efter eget tycke och smak helt nylagad av utbildade kockar från presidentstabens eget kök.

Han lyfter en telefonlur, klockan är 03.00 på morgonen men president-Jeff är sugen på grillad kyckling
i pitabröd och en stor fräsch sallad. Kan detta vara möjligt att fixa, månne?
Jodå. Presidentens kock lovar att ordna fram käket inom tio minuter.

Ungefär såhär tror jag att Kungafamiljen har det när det handlar om de förmodat fantastiska varor som blivit
stämplade med märket Kunglig hovleverantör.
Jag tänker mig att Carl Gustaf vaknar vid fyratiden på morgonen och känner ett intensivt sug efter
inlagd gurka från Björnekulla eller ett paket Kanelgifflar från Pågens att ha smulande i sängen.

Så ringer han i en klocka och vips är sängen full av gurka och kanelgifflar...en oslagbar, rojalistisk kombination.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0