SKURT SOM GANGSTER

Kommer du ihåg den här erbarmliga barn-tv-dockan som TV3 envisades med att promota när det begav sig?



Skurt hette fanskapet.

Hade inte den här muppen ett ganska egenartat sätt att prata?
Hon pratade liksom väldigt långsamt med orden uppdelade i små klumpar som flegmatiskt trycktes fram..som en Fälldin i skumgummi...

Hon...pratade...liksom...så..här...

Hade Quentin Tarantino förstått svenska är jag säker på att han fascinerats av Skurt och engagerat henne i en av sina blodiga filmer. Skurt har allt som krävs för att spela kallblodig och sinnesjuk hitman i en Tarantinofilm.

-Jag...håller...den...här...iskalla...pistolen...mot...din...mun...ditt...rövhål...vill...du att...jag..inte...skall...trycka...av...pistolen...skall...du...säga...apelsin....
-Bauuellziin! Bauuellziiin!
-Jag...hör...inte...vad...du...säger...
-Bauuellziin!
-Nej...jag...sa...inte...mockasin...

P A N G !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0