MIXAT NONSENS

Min snälla sambo klippte håret på mig i veckan som gick. Jag sa åt henne att enbart klippa av de gråa hårstråna. Hon har uppenbarligen misslyckats, ser jag nu.
Annars är klippningen rejäl.
Vet inte riktigt vem det är som jag liknar mest - Julius Caesar eller Marcus Antonius.
Så fort jag kommer in i ett rum ropar Sara:
-Hell, Caesar!
**
Härvan kring den kopplerimisstänkte fd polischefen bara växer och växer.
-Vad vi ser nu är troligen bara toppen på ett Lindberg, säger man från åklagarmyndigheten.
**
Annars är Sara på gott humör nu. Team Anette tog ju OS-guld i curling. Om finalmotståndarnas skipper i det kanadensiska laget uttalade sig Sara: -Den elaka häxan!
Klassisk läktarmentalitet.
**
Det finns de som menar att snöskottning är som livet självt. En väldigt stor ansträngning till nästan ingen nytta.
**
I förmiddags var det vår i luften. Snön droppade från taken och solen sken sitt allra varmaste februarisken.
-Vad härligt. Det känns nästan som höst, säger Elsa. Det vore ju en tanke. Att hamna i november. Nu.
**
Ett kvällstidningslöp för några veckor sedan: TURBOBANTA MED HETA KRYDDOR.
Hmmm...hur funkar den dieten? Att alla toaletter plötsligt blir extremt upptagna alternativt att hon i Fame kommer fram och skriker: and you pay...with sweat!
**
Trodde aldrig att jag skulle ha något som helst gemensamt med Tomas Ledin fast det här Vägra Vintern-konceptet han är inne på...där har han en poäng...
**
Befinner mig nere i soprummet minst en gång om dagen. Ibland blir det två gånger om dagen.
Börjar inse att det här med sopsortering är för sopgubbarna vad självscanning är för ICA-personalen.
**
Var inne en sväng på Åhléns bokrea i eftermiddags. Måste säga att deras bokreautbud troligen påminner starkt om utbudet av Hi-Fi-utrustning i DDR 1984.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0