SÅ TÄNKER JAG MIG HELVETET

Jag tror varken på Gud, himmel eller helvete men om helvetet - mot all förmodan - skulle finnas vet jag i alla fall hur det skulle te sig.

Det skulle vara grått, väldigt blåsigt och småregnigt. Temperatur 2 grader plus.
Klockan skulle ständigt vara 04.25 och man skulle känna sig konstant trött.
Det skulle hela tiden vara tvätttid och det skulle helt saknas möjligheter att få tvätten torr.

I ett hörn skulle en storbildsteve visa ett reportage där en tungomålstalande Carola Häggkvist blir djupintervjuad av Nassim al-Fakir.
I ett annat hörn skulle Johannes Brost köra en standup medan tyska marscher och evergreens framfördes av Helmut Lotti.

Lottis sång skulle då och då dränkas av Reel 2 Reals I like to move it i en nedpitchad version.

DVD-hyllan skulle enbart utgöras av amerikanska collegefilmer från 1984.

Scenuppträdande varje heltimme: Striptease med Margaret Tatcher!

Menyn skulle utgöras av endast en rätt: Gröt gjord på linfrön.

Feta tanter i päls skulle frottera sig och tränga sig med en överallt likt borsthjulen i en automatisk biltvätthall.

Enda trösten skulle vara att Bosse Ringholm då och då skulle dyka upp som en totalt färglös kypare, serverande ljummen Liebfraumilch medan han pratade om löntagarfonder.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Har du mardrömt?

2010-01-07 @ 05:46:48
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Hillton

Saknar Gudrun Schyman. Hon måste vara med annars går det åt helvete.

2010-01-07 @ 09:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0