SVEN PERPLEX

Tankelek:

Madona di Campiglio, lördag 2 februari 1977.

SVEN PETTERSSON: -Ja, nu är det alltså äntligen dags för Ingemar. Nu kliver han fram, han låg bara åtta hundradelar före Bojan Krizaj i första åket. Skall Ingemar klara den tiden. Här kommer han...

Tystnad

SVEN PETTERSSON: -Ja, nu verkar det som...jag tror inte mina ögon men...det verkar som Ingemar är komplett naken..detta...där är han i väg...

Tystnad

SVEN PETTERSSON: -Ja, jag har aldrig tidigare varit med om detta i världscupen och jag tror att de allra flesta här nere är lika chockade som jag men Ingemar väljer alltså att åka andra åket helt naken i en så kallad streaking...detta var nåt nytt, det måste jag erkänna..



Det var alltså så det gick till när Sven Pettersson blev Sven "Perplex" Pettersson med hela svenska folket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0