VAMPYREN VÄLJER

Åter dags för en rafflande enkät där vi med smått brutala men lagliga metoder tvingar en samhällsmedborgare att ta ställning i några brännheta frågor. Denne gång är det Björn-Henrik Rusbro, vampyr, som ställs mot väggen:



Anna-Lena Löfgren eller Ylva-Maria Thompson?
-Thompson. Och hennes tvilling.

Kongo eller Kinshasa?
-Tintin...han var aldrig i Kinshasa, va?

Bäst före-datum eller dagen efter-piller?

-Jag säger som Christer Sandelin; jag lever nu...fast egentligen är jag ju död...

Kulturkofta eller vetenskapsparkas?
-Beror helt på väderlek; gillar att sparkas i min parkas, moln kan å andra sidan vara kultur.

Svea Hund eller Göta Lejon?
-Norra latin?

Hallsergeant eller tamburmajor?
-Kaptenslöjtnant känns ju så 1957.

George Michael eller Michael Dukakis?
-Michael Dukakis. Hans ögonbryn sa verkligen Wham!

Henning Mankell eller Markurells i Wadköping?
-Mankell, var det inte han som skrev Hundarna i Kumla?

Kaoma eller Obama?
-Aj, aj, aj...lambada...chorando sei foi quem um dia so me fez chorar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0