NÄR DET HÄNDER

Satt inne på järnvägsstationens café. Klockan var tio i åtta på morgonen. Det var måndagsmorgon; en kall, blöt, ruggig och blåsig måndagsmorgon i oktober.
En kopp selectakaffe. En knastrig baguette med "ost" och "skinka".
Läste Henrik Brors fnöskestorra anlays i min inköpta DN.
Drack mitt snabbt avsvalnande "kaffe", tvingade i mig de mjöliga bitarna av baguetten och la till lite extra tuggkraft för att finfördela de simmiga delarna av en dygnsgammal, iskall gurka.
Efter ett tag är jag klar. Reser mig upp och tar på mig min jacka.
Genast lägger jag märke till den gula affisch från Svenska Spel som hela tiden hängt på väggen bakom min rygg.
Plötsligt händer det, står det med stora, svarta bokstäver.
Inget kunde vara mer felaktigt.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Vass dramaturgi!

2010-10-25 @ 16:48:00
URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com
Postat av: Hillton

Baguette och Brors...en måndag morron. Tänker du sadla om till fakir?

2010-10-26 @ 13:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0