HALLÅ, DÄR...

...Jaques Werup, 65, som är klar för finalen i Pretto-SM i Vitemölla på lördag. Hur känns det?
-Det känns bra, jag är laddad.



Andra året i rad som du når final, din motståndare är densamme i år, hur har du tänkt lägga upp strategin?
-Björn Ranelid är en erkänt driven kombatant, han vann väldigt knappt över mig i fjol och det är klart att jag är sugen på revansch. Det här gångna året har jag förstås haft många anledningar till att rannsaka mig själv, gå igenom inne i huvudet vad jag gjorde fel...
Vad tror du själv att du förlorade på?
-Svårt att säga, kanske hade Björn mer av hetta och passion som räckte ända fram, jag kan känna att jag drabbades av kreativ mjölksyra lite på slutet.
Tänker du ändra inriktning på spelet i år?
-Jag har delvis börjat träna utifrån en annan strategi, ett annat upplägg. Jag tänker ta mig tillbaka mer till mina rötter, tala mer om sånt jag känner att jag behärskar, sånt som är min hemmaplan. Det är min taktik.
Som vadå?
-Björn har ju mycket det här att simma från stranden du mot stranden jag i havet vi...jag tänker kanske mer satsa på jordnära ting, markens våta mylla, den stilla blåsten över en karg åker i vintertidens skymning, oktobermörkrets ensamhet, två själars obotliga besatthet vid kvavt umgänge i dolda rum, självförbränningen i en kanna av zink...sådan grejor..sen är det bara att hoppas att det håller hela vägen..
Lycka till, Jaques!
-Tack.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0