WILLYS KÖR ITALIENSKT

Visst känns det inspirerande när man ser Willys egna varor på hyllan. När man köper soltorkade tomater står det exempelvis inte bara "soltorkade tomater" på burken utan Willyspersonalen har på sin egen produkt skrivit det på italienska; pomodori secchi.
För att skapa stämning och om möjligt höja känslan av autencitet och omtanke om produkten, får man förmoda.
Vandrar man vidare till hyllan med rödvinsvinäger möts man av orden aceto di vino rossi.
Man kan fråga sig varför Willys slutade där, bland matens olika tillbehör.
Varför inte löpa linan ut och skriva pannolino (blöja), detergente (tvättmedel) och forbicine (nagelsax)?
Det skulle åtminstone höja konsumtionslusten avsevärt för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0