SNÖGUBBEN

Den animerade filmen Snögubben från 1982, baserad på en bok av Raymond Biggs, är ett av min barndoms starkaste minnen från julen.
Den enkla historien om den lille rödhårige grabben som har tråkigt och bygger en snögubbe som i hans drömmar sedan väcks till liv är en avkopplande och stämningsfull film om julens mystik. En väldigt varmhjärtad berättelse (snälla stoppa mig innan jag förvandlas till Lasse Berghagen..)
I alla fall - mitt favoritavsnitt är när Snögubben släpps in i huset och får möta en helt annan värld (3.20 in i klippet är han inte helt olik Göran Persson, då han testar byxor med pressveck).
Med denna barnsliga och juliga film (helt utan sarkasm och annat som hör vuxenvärlden till) vill jag önska dig som läsare av Nonsensakuten en riktigt GOD JUL.

Kommentarer
Postat av: Walker

Risken är ganska stor att Lasse-B hade gillat denna vänliga vintersaga =D Har ett svagt minne hatt jag sett de i sin helhet, slutar ganska sorgligt om jag minns rätt.



God Jul & Gott nytt bloggår! Mitt slutgiltiga inlägg i "Fem förfärliga Jullåtar" kommer ikväll. Lovar en minst lika söt och vänlig låt som den här filmen.

2011-12-23 @ 17:47:40
URL: http://dagdrivarklubben.blogspot.com/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

God jul! I mellandagarna får det bli lite slafsbloggande, så blir det nytt år och nya tag!

2011-12-23 @ 21:18:21
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0