TIRAMISU

Vi har starka planer på att tillverka den förnäma efterrätten Tiramisu i veckan och med anledning härav berättade Sara en liten anekdot från tiden innan vi träffades.
Det visar sig att Sara en gång var i London och skulle äta på en restaurang. Intill Sara och hennes sällskap sitter en stor och tämligen fet amerikan i elegant kostym och råkar se hur Sara begrundar menyn.
Amerikanen - vars klädnad håller på att spricka i sömmarna - böjer sig fram för en snabb restaurangkonversation.
-Jag kan rekommendera tiramisu, säger han.
Faktum är att den här restaurangen serverar den allra bästa tiramisun i hela England, jag går alltid hit och äter tiramisu, tillägger han.
Samtalet dör ut och Sara beställer samtidigt som amerikanen är framme vid desserten.
Plötsligt kommer det då ut serveringspersonal i restaurangen med en stor skål till denne amerikanske, uppenbarligen väldigt prominente gäst, i alltför tajt kostym.
-Ja, se...jag är som ett litet barn, säger mannen. Jag gillar att slicka skålen...
Sedan tar den transatlantiske sybariten helt frankt fram sitt ena pekfinger för att ta sig en slick av smeten till den tiramisu han just beställt fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0