HUNDTURISMEN PÅ FRAMMARSCH

Häromdagen när Sara var inne i en svacka beroende på det ostadiga sommarvädret, betraktade jag två flanörer med hund utanför köksfönstret.
Det var en man och en kvinna i övre medelåldern; bägge klädda i ljusa kläder och keps, bägge transporterande varsin golden retriever i koppel. De tittade hela tiden upp i luften, glodde på takåsarna och pekade hit och dit.
-Titta,sa jag. Det där måste vara två hundturister!
-Hundturister? sa Sara.
-Ja, det är kanske något för kommunen att satsa på. "Kom till Karlskrona, den ultimata hundstaden, mängder av klippor och vatten överallt, perfekt för ett hundbad..."
-De kan väl informera om att vi har hundväder hela sommaren, sa Sara spydigt.
Jag bara forsatte dock:
-Det kan bli hur bra som helst. Turistchefen kan köpa såna där bilar...hundkojor med reklamtexten Karlskrona - Hundstaden nära havet...och så kan de skapa en speciell hundbajs-app där vägen till närmaste hundlatrin hela tiden blinkar på ett överskådligt sätt. Jo, banne mig...jag tror att hundturismen vore något att satsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0