SOMMAR DEN SISTE SEPTEMBER

Nu jäklar blir det naturblogg.
Håller på att läsa Lundells bok Vädermannen där det ständigt prunkar av landskapsporr; man får läsa om stenknäck, bergfinkar, fläderblom, gräsmattor och nedklippta häckar.
Man kanske skulle ge naturen en chans. Sista septemberdagen erbjöd en helt makalös sensommarvärme.

Solen stod lågt på himlen under min eftermiddagspromenad.
För att försöka leva lite sundare har jag för avsikt att så ofta det går vandra sträckan Björkholmen-Saltö-Dragsö och tillbaka, på bilden ser man sundet mellan Saltö och Dragsö.
Eftersom jag tillhör den försvinnande skara av teknikpajsare som ännu inte skaffat sig en smart mobil utan använder en dum variant, får ni stå ut med att bildkvaliten inte är den allra bästa. Nu är det dock känslan som räknas och den tycker jag att jag lyckats fånga rätt bra.

Kommentarer
Postat av: nipe

Även undertecknad kör med dum-phone. Vill inte ha en telefon som är "smartare" än undertecknad.

2011-10-01 @ 13:42:22
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Najs! Tycker dock att "Vädermannen" hör till Uffes minst bra böcker, men han har (i författandet) en hög lägstanivå!

2011-10-01 @ 14:41:58
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0