HOVREPORTER JOHN P WALLIND AVSLÖJAR

Av: John P Wallind, hovreporter
Som den initierade hovreporter jag är, måste jag erkänna att årtusendets scoop helt gick mig förbi på grund av en sedan länge inplanerad resa till Patong. Där satt jag med håret fullständigt inkletat med Cock Hair Grease (comes in hard, goes off easy) vid den azurblåa poolen och smuttade på ett glas cointreau då nyheten genom TT:s förnämliga flashservice via Twitter nådde mig, att Sverige fått en liten tronarvinge.

I HOVETS FOTSPÅR
Jag som under flera månader (i alla fall tre) har fått den stora äran att följa Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel i fotspåren var självklart inte sen att skicka mina hjärtliga gratulationer samt en mamma-barn-bukett inspirerad av Prins Carl-Philips bedårande silversmidesdesign. Jag vet hur mycket de älskar svensk design, nämligen. Jag vet allt om de nyblivna (inte efterblivna) föräldrarna, ingen fråga är mig främmande. Det är också därför jag så ofta anlitas som expert när det är någon som vill få reda på någonting (kan vara vad som helst...om prins Daniel har mjölk i kaffet och i så fall vilken typ...jag kan säga att det är minimjölk) om det svenska Kungahuset eller bara vill se en stilig man med håret lite bakåtslickat orera fritt om traditioner.
Jag har även skrivit tre böcker i ämnet. De heter "Victoria - tjejen som visste vad som väntade", "Monark i takt med tid och privata rum" samt "Drottning Silvia - en roadmovie i vitt"

NY BOK PÅ GÅNG
Jag håller just nu på att skriva min fjärde bok om hovet, den skall självklart handla om lilla nyfödda prinsessan Estelle som ju var beräknad till att födas i början av mars men som ju föddes redan den 23 februari. Därför går min nya bok under arbetsnamnet "För Sverige - för tidigt".
Estelle, ja. Det blev ju ett himla liv kring namnvalet då det presenterades. De som inte känner de kungliga lika bra som jag; John P Wallind, känner ju inte till hur snacket har gått. Det är alldeles självklart att Estelle kommer sig av Folke Bernadottes miljardrika hustru som alla i familjen älskade så att det nästan gjorde ont.
Även om den kungliga hovleverantören av kontorsmaterial; Esselte AB, också sägs ha varit en stark inspirationskälla.

NYA NAMNEN
Jag kan nu som förste journalist med brylcreme i håret avslöja namnen som lilla Estelles yngre bror eller syster kommer att bära. För det är ju så att de så barnlängtande Daniel & Victoria samt den nästan ännu mer barnbarnslängtande Drottning Silvia, hoppas på minst två små barn till.
I förtroende har de nyblivna föräldrarna avslöjat vilka namn som i så fall kommer att vara aktuella.
-Så kan ju den där jävla Herman Lindqvist säga vad han vill, hörde jag nästan prins Daniel viska till sin fru för några veckor sedan.
Så här ligger det till:
Om de framöver får en liten gosse kommer han att heta Glenn Bertil Folke Liam
Blir det ännu en liten hagasessa kommer hon i sin tur att döpas till Alice Celeste Barbarella Babben.
Kom ihåg var du läste det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0