ETT RÅD FRÅN DOKTOR OZZY

En dag ringde det på dörren hemma hos The Prince Of Darkness; hårdrockslegenden Ozzy Osbourne
Utanför stod det en man som visade sig arbeta på Sunday Times Magazine. Han frågade Ozzy om sångaren möjligen kunde tänka sig att bli tidningens nya guru på hälsa- och relationersidan. 
Ozzy svarade: -Är du helt säker att du kommit till rätt adress nu? 
Killen bara log. 
 
Så inleddes ett åtagade som Ozzy själv beskriver som ett av sina skönaste gig. Mängder av folk från hela världen skickade sedan in frågor om olika sociala eller medicinska problem, och Ozzy gav sina svar utifrån sin 63-åriga erfarenhet av att överleva. Han behövde inte ens skriva, han fick frågorna upplästa i telefon och sedan skrevs hans svar ner av en journalist. 
 
Nu har de allra bästa frågorna och de allra galnaste svaren samlats i en bok kallad Dr Ozzy
 
 
Detta är något av det roligaste man kan läsa. På minst fyra ställen i boken poängteras med överdriven tydlighet att Mr Ozzy INTE är någon medicinsk doktor (eller någon annan doktor heller för den delen) och att man INTE skall ta hans råd som någon slags medicinsk expertis. 
 
Frågorna är många och angelägna. Ett litet axplock: 
 
Jag gav min fru en vibrator i present. Nu hör jag henne använda den varenda natt där hon ligger intill mig, när hon tror att jag inte somnat. Vi har knappt sex alls och jag är rädd att jag inte kan mäta mig med den där apparaten. Snälla, hjälp mig, skriver Anonym. 
Ozzy svarar: Göm batterierna!

Bäste Dr Ozzy! Enligt min gammelmoster kan nio sultanrussin som fått ligga i blöt i en matsked gin i två veckor gör att man blir kvitt artrit. Stämmer det? 
Phil, Luton
Ozzy svarar: Familjen Osbourne känner också till det receptet - det har följt oss i generation efter generation. Fast i vår version är det bara ett sultanrussin, och man har lagt det i nio flaskor gin i två minuter. Det hjälper faktiskt mot det mesta.  

Bäste Dr Ozzy. Min pojkvän simmar sex gånger i veckan och utövar yoga två gånger i veckan, men han håller ändå på att bli för tjock. Varför?
Eve, Irland  
Ozzy svarar: Det finns bara en förklaring: han äter mackor mellan längderna i poolen. Antingen det, eller så ljuger han för dig om hur mycket han tränar. Jag rekommenderar dig att låta en privatdeckare skugga honom i en veckas tid. 
 
Ja, så rullar det på. Ozzy är aldrig svarslös. Förkylda människor får tipset att göra sig en Steaming Ozzy, en dekokt som består av en liter whisky som kokas upp tillsammans med lite citron för att sen svepas i ett drag. Kokain är enligt Ozzy det bästa botemedlet mot fotsvamp. En frågeställare som hade problem med jetlag får svaret: Håll dig hemma, för helvete! 
 
Boken Dr Ozzy, råd från rockens överlevare nummer ett kan med andra ord varmt rekommenderas. Köp den! Läs den! 

Kommentarer
Postat av: Strössel

Redan gjort! En riktig guldgruva. :)

2012-07-09 @ 09:28:35
URL: http://bahasas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0