MÄRKLIGA BETYG
Ändå....jag vet inte...
För mig är filmen en ganska typisk trea. Bra manus, en del starka skådespelarinsatser och rent filmiskt godkänd.
Jag kan inte riktigt fatta detta. Förr i tiden när en film fick betyget fem av fem så var det verkligen en exeptionellt bra film. Idag känns det som att vilken film som helst som innehåller nån typ av dialog och har något högre ambitioner än att visa drakar som slåss med robotar, får högsta betyg.
Skall det verkligen inte krävas mer av en film? Mer än enbart namnet på manusförfattaren och regissören och deras goda renommé som garant för ett högt betyg?
Filmer som Barry Lyndon av Kubrick, Milos Foremans Amadeus eller varför inte Ben Hur (även om den är sävlig är den ju fantastiskt storslagen)
För mig är det en ganska nedslående tanke.

Jag har fortfarande inte sett denna. Tyckte den verkade väldigt bra när man läste om den men sen känns det snabbt lite ljummare.
Ibland är hypen så stor att man nästan går på allt snack, när jag nyss sett Walk The Line tyckte jag den var otroligt bra, men i efterhand började man fundera om den verkligen var det. Sen finns det en massa filmer som man "ska gilla" men jag fattar ärligt inte varför de är så speciella, typ Royal Tenenbaums, Lost In Translation och andra filmer som är för smarta för sitt eget bästa.
Jag tyckte den var någorlunda ok (såg också först först i år, men så gillar jag "true story-filmer". En ganska osympatiskt huvudperson, svårt att bygga en hjältestory kring honom. Vissa grejer var nästan för klischeartade för att man ska tro på dom, men de var ju sanna. Tänker på den superrika brödraparet som var Eisenbergs huvudantagonister, de var som hämtade ur en dålig collegefilm/Adam Sandler-film med överklass-Jocks/sportfånar som bråkar med nörden. Instämmer med ditt omdöme om Timberlake, han överaskar allt mer som skådis,det går utmärkt att bortse från hans tidigare roll som popstjärna. Ungefär som med Wahlberg-bröderna, vem bryr sig idag om deras tid som flickidoler i NKTOB? =D