MIXAT NONSENS

Varför är alla verser som står i dödsannonser antingen skrivna av Bo Setterlind eller av Alf Henriksson?
När kommer den dag då vi får se Magnus Uggla-citat? "På bara fyra sekunder ligger hon redo på fällen och smeker magen, på fyra sekunder kilar det i flanellen, där sprack den dagen" osv. Nä, jag får ändra i det vita arkivet.

Anagram på Sten Tolgfors: Flott sorgsen.

Den här killen från teckande 80-talsbarnserien Det var en gång...vem är han mest lik? Conan O'brien eller Viggo Cavling?

Flipper träder nu fram och säger att det känns skönt att schlagercirkusen är slut. -Jag och mina polare har känt oss kränkta av alla dessa delfin-aler...jag menar..det heter ju ändå melodifesti-valen...

Aftonbladet kommer att låta medlemmar ur KISS få redigera morgondagens löpsedel: Saudi, saudi, saudi...saudi out loud!

Brittiska tidningar hånade i veckan Jamie Oliver för att han skulle ha gått upp i vikt. Som bevis anförs den här bilden:
Jag vet inte...jag tycker mest att han ser ut som Mr Melodikrysset; Anders Eldeman.

Efter Familjen Annorlunda, nu döper SVT om Året med Kungafamiljen till Familjen Någorlunda.

Lasse Stefanz
erkänner nu: Peppelinos Restaurang & Bar finns inte och har aldrig funnits. Det var bara ett hjärnspöke.

Skriverierna om paret Reinfeldts separation tog totalt över kvällspressens nätupplagor i veckan. Expressen och Aftonbladet höll ju nästan på som om Fredrik var Måns Zelmerlöw.

Tänk om Per-Albin Hansson återuppstått från de döda och anammat Löfvens distinkta retorik:
-Jag är bigamist. Punkt.

Det talas om rejäl värme nästa vecka, uppåt en 13-15 grader. Plusgrader, alltså. Rena Pragvåren, fast förhoppningsvis utan stridsvagnar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0