FÖRSTÄRKNING

Läser följande på sajten Fotbolls-EM2012.se: "Trots problem i både landet och ligan står sig det italienska landslaget starkt. I EM i Polen/Ukraina får Italien ses som en outsider som kan överraska, precis som man gjorde i VM i Tyskland 2006 då man vann hela turneringen".
Nog överraskar de alltid. De ringde från det italienska fotbollsförbundet och sa att de inte var riktigt klara med EM-truppen. Tydligen sökte de en 37-årig, blekfet man med bollsinne som hos en galen ko, för att toppa laget.
Nu sitter jag här i matchtröjan och försöker känna in det hela, vänja mig vid mitt nya liv.
Jag har i alla fall börjat komma underfund med språket, jag har exempelvis redan lärt mig vad spaghetti heter på italienska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0