MIXAT NONSENS

Efter framgångarna med Karma Police släpper Radiohead nu singeln Karma Socialtjänst.

-Hallå! Du sa att du köpte smör men det här är ju alldeles svart och dystert...
-Jag vet. Det är Bre-goth...

Ibland vill jag bli konsult åt Buttericks. Man skulle exempelvis kunna ta fram ett Dyslexikon (där alla uppslagsorden står huller om buller)
 

Önskas soppa, gör si, önskas nudlar gör så. Önskas bättre ekonomi finns inte tryckt på det jäkla paketet!
 

Ganska komiskt att Musse Hasselwall heter Musse när det egentligen är Janne Långben han ser ut som.
 

Populäraste skvallertidningen i Spanien: José & Hör.
 

Nya Polenfärjan skall alltså heta Stena Alegra. Borde inte Lägra vara ett bättre namn? Det är ju det många gör ombord på båten
 

Facebook utvecklas hela tiden. Google + verkar mest gå runt i cirklar...
 

Funderar på översättning av Anton Ewald-hiten till svenska. Om att trängas i kassakön. "Du stod i vägen, vägen, stod i vägen för mig".
 

Om Vätternrundan öppnade upp ett lopp enbart för överklassen vore tidningsrubriken dagen efter given: Idel, ädel, sadel.
 

Inför turistinvasionen släpper Kent sina gamla låtar i nya sommarversioner. Bl.a en som handlar om glosor på tyska. Den där Parlör.
 

Allt som Lasse Berghagen hade 1974 var en akustisk gitarr. Fan, vad tragiskt ändå, när man tänker på det. Vilket armod.
 

Kvällspressen skriver om det nya, hemska, dödliga Coronaviruset. Jag har alltid hävdat att Corona är farligt. Man kan sätta limen i halsen.
 

Känner mig som plockad från nån fransk 90-talsfilm. I kalsonger vattnar jag blommorna på balkongen med vatten upphällt i en gammal vinflaska
 

Om Christer Björkman sjungit och bakverk som favoriseras: I magen är en annan deg...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0