HELGEN REKAPITULERAD

Så har ännu en helg passerat - säger jag som har måndagen "ledig", dvs jag "jobbar hemifrån".
Helgen i sammandrag:

Idol, nattvandrade son (med feber efter trippelvaccin, en beklaglig bieffekt), öppet hus på jobbet och Pascal som vanligt smattrande och bubblande av fransk energi likt en Duracellkanin. Därefter fläskfilé med kumminpotatis och rött vin samt julklappsinslagning, jodå, här är vi ute i god tid.

Sara fyller år den 10:e men eftersom  detta är en - troligen sedvanligt kaosartad - måndag , fick hon sina presenter  redan i lördags. Mycket böcker faktiskt, bl.a en om Frida  Kahlo, signerad Slavenka Draculic.
image94
Den kastade hon sig över direkt; Frida Kahlo har alltid varit en favorit hos Sara. Tydligen är den också till belåtenhet.
Bland andra alster återfanns Roslund & Hellströms Flickan under gatan. Stor succé.

Idag har jag och Sara bråkat lite om det här med sömn och rätten till att få sova. Jag hade utlovat en heldag idag men vi (jag och syskonen Fräs) kom aldrig iväg. Tror det också kan bero på den anspänning vi känner inför morgondagens stora steg.
Det stora språnget, som Mao skulle ha kallat det.

Förändringen, den nya situationen. Berättar säkert mer framledes.  

Kommentarer
Postat av: lovingnurse

Hej! vilken tv-serie gillar du bäst? :)

2007-12-09 @ 23:45:07
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: Mattias Nilsson

Världens bästa tv-serie har tyvärr slutat. Det handlar om Six Feet Under. Så fin, så välspelad och angelägen. Andra bra serier att minnas: Seinfeld, Kalla fötter, Pang i bygget med flera. Brittisk och amerikansk, intellektuell humor och drama tycks vara ledorden, som du kanske märker.

2007-12-10 @ 00:01:15
URL: http://nonsensakuten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0