TUMMETOTT

Min treåriga dotter skall operera sin tumme på torsdag. Inget allvarligt , tydligen en väldigt enkel operation där en sena fått en liten knuta på sig. Denna knuta kommer en man i vit rock att skära bort och sedan kan senan passera mycket enkelt genom leden, eller hur de nu beskrev det. Faktum (he he tum...) är att ena tummen inte går att böja alls. Därför denna åtgärd.

Det kommer säkert att gå jättebra och visserligen får hon gå med bandage ett tag men då är hon ju hemma från dagis så att vi kan kontrollera att hon inte krockar med någon (förutom sin vilda lillebror, då) och slår sig.

Trots denna försäkran och all vetskap i ärendet kan jag ändå inte fötränga att jag är jävligt nervös.
De skall ju söva ner henne. Min lilla flicka. Och skära i tummen. Ajajaj...men som sagt. Det kommer att gå lysande. Självklart. Givetvis.
image118

Kommentarer
Postat av: bump

Ville bara skriva att jag läste i mammas blogg att du hade skrivit om morotskaketröjan, att din dotter nog hade velat ha en, och vill säja att jag (som står bakom iden, höhö) blev väldigt glad.

Nu finns ju inte tröjorna att köpa utan man får designa och beställa själv, men ville iallafall meddela herrn om att han gjort en trettonårings tisdagskväll lite muntrare.

2007-12-18 @ 23:20:35
URL: http://bump.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0