JULSTÄMNING

Jaha. Då har vi passerat mitten av november och nu verkar det vara fritt fram. Lokalradion börjar snacka om tomtar, tv-reklamen andas jingle bells över softad lins mot frostig glasruta. Håkan på ICA Cityhallen har plockat fram julmusten och de smörbakade pepparkakorna från Göteborgs kex. Dessutom i förmiddags; SVT presenterade årets julvärd 2007; Anne Lundberg!
image56
En upprättelse för den ädla formen av välartikulerad P1-skånska!! Hurra. Charmig är hon också. Hon blir säkert lysande även om jag tyckte att Oldsberg skötte jobbet oerhört bra i fjol.
På tal om traditionstyngd tv i juletid.
image57
För några år sedan, på Radio Match just i december, fick jag tag i Bengt Feldreichs hemnummer och ringde för en  intervju. Så här började (och slutade vår konversation)

Knaster, sprak, klick...
-Ja, hallå!
-Ehh. Har jag kommit till Bengt Feldreich?
-Ja. Vad är det om?
-Jo. Hej. Mattias Nilsson heter jag och jag ringer från en radiostation i Blekinge som heter Radio Match.
-Jaha....
-Jo...vi tänkte att såhär när julen står och bankar på dörren så...
-Nä...nä...jag vill inte vara med om det där. Nu får det vara nog. Det är jag så trött på. Det är gammalt. Skåpmat!
-Ja..men...
-Hej då!
K L I C K !!!


Kommentarer
Postat av: Jonas

Anne Lunberg for president... ehhh...eller åtminstone utvikni.....
hmmm....JULVÄRD!!!!

2007-11-24 @ 10:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0