8 SAKER

Jag har åter - likt en fransk adelsman på 1600-talet blivit utmanad.
Därför har jag nu satt på mig ögonbindel och laddat min musköt. Muskot? Jaja...
Jag tar tio steg framåt emedan jag funderar på Mrs Li:s utmaning.

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de fem 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

Det handlar om 8 saker...

8 Favoritprogram:

1. Eldorado (den gamla versionen)
2. P1 Morgon
3. Godmorgon, världen
4. Studio Ett
5. Seinfeld
6. Pang i bygget
7. Six feet under
8. Tracks (Ren nostalgi. Känns direkt som 1988 när man hör Kindvall)

8 saker jag gjorde igår:

1. Väcktes av min son.
2. Gav fan i att raka mig.
3. Tog på mig långkalsonger
4. Ugnsgratinerade en klassisk falukorv.
5. Körde dottern till gymnastiken
6. Åt falukorven. Med mos.
7. Hämtade henne från gympan.
8. Tänkte på hur det var i söndags då jag och ungarna var på badhuset och Elsa hela tiden skrek "Hjälp Hjälp!" på skoj. Jag berättade med eftertryck för henne att man inte får skrika så i bassängen om det inte är någon fara, då är man dum och bara lurar alla andra. "Sluta med det! Inte i bassängen. Du får låtsas att det här är en Fassbinderfilm och skrika Hjälp! hjälp! i bastun i stället, hör du det?"

8 saker jag ser fram emot:

1. En tryggad framtid
2. En semesterresa
3. Att få sova åtta timmar i sträck
4. Att inte behöva gå direkt från matbordet med maten fortfarande halvtuggad i munnen för att torka upp bajs som hamnat nästan utanför pottan.
5. Att få all tvätt torr på samma fyratimmarstvättpass.
6. En rejäl fylla.
7. OS i London. Vet inte varför men det kan bli kul att se ett marathon springas i ösregn.
8. Ett biobesök. Skit samma vilken film.

8 restauranger jag gillar:

1. Godsfinkan i Kristianstad (finns inte längre)
2. Östermans i Åhus
3. Cuvée i Karlskrona (finns inte längre...anar ni ett mönster?)
4. Gradski Podrum på Korcula, Kroatien
5. India Palace i Köpenhamn (Finns garanterat bättre men denna trånga sylta ligger närmast vårt favorithotell)
6. Klockgrillen (både kebab och gyros...hm...)
7. Stufvenäs nånstans mellan Karlskrona och Kalmar (det var så mörkt, möjligen heter byhålan som stället). De har det godaste julbord jag någonsin käkat.
8. Leffes lounge i Tylösand (så jävla lågt....förlåt...)

8 saker som står på min önskelista:

1. Whisky
2. Öl
3. Pengar
4. Böcker
5. Vin
6. Kalsonger med Snobben på
7. Kalsonger med Barbaskön på
8. En fet jävla cigarr

Och efter detta utmanar jag följande stilister:

Vita Brevis, Älskade dumburk, Mia Jäverling och Solveig Ternström

Kommentarer
Postat av: Frank

Kan bara rekommendera Missionskyrkan i Ronneby (notera att den INTE har öppet på söndagarna), det är en lokal med klass och en lokal med klassmat.

2009-01-19 @ 15:34:44
URL: http://frankbonnevie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0