OBAMA - MER ÄN BARA SVART

Visst är det tragiskt när media håller på att göra USA-valet till en rasfråga.
Igår vann Obama överlägset i South Carolina och vi får reda på att hela 82 % av delstatens svarta demokratiska anhängare röstade på honom. Clinton fick bara 17 % av deras röster.

Visst, jag förstår rent valtaktiskt och valtekniskt vad detta sänder för signaler och varför det är en viktig fråga men någonstans anser jag att Obama och Clinton, liksom Edwards och alla andra först och främst är människor och individer. Och att de skall bedömas därefter.

Annars kan man ju plocka fram vilken statistik som helst.

Det visar sig kanske att John Edwards fick 23 % av alla hundägares röster eller att Clinton fick stöd från 52 % av de som dagligen äter sitt eget snor.
image172
Foto: Amerikanska senaten

Kommentarer
Postat av: Kaffe

Helt riktigt. Ibland är folk inte bara folk utan tydligen färgade.. Nähä?

2008-01-27 @ 22:26:38
Postat av: Saft

Lite som vissa av de tävlande till "TV-stjärnan"..
"-Jag vill att även mina polare i förorten ska kolla på SVT, så därför är det ju bra om jag får bli programledare."

2008-01-27 @ 22:28:32
Postat av: Lokesson

En pint kan jag inte bjuda på, men här kommer hinten!
;-)

2008-01-27 @ 22:59:12
URL: http://lokesson.se/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0