OM ELEFANTERS SIMKUNNIGHET

Långö badplats, måndag eftermiddag, sittande på sandstranden:

Elsa: -Pappa...
Jag: -Ja...
-Kan alla elefanter simma?
-Nja...det vet jag inte...tror mest att de ligger och päser i vattnet.
-För tänk om dom drunknar...
-Nä, det gör de inte...
-Varför inte då?
-Därför att de aldrig går så långt ut i vattnet, vet du.  De håller sig mest utmed stranden.
-Men om man har en madrass som de ligger på...
-Du vet Elsa att elefanterna är så tunga. Det finns inte nån luftmadrass alls som kan bära dem så det är nog ingen bra idé.
-Men om man sätter en elefant på en madrass och sedan tar ut den långt, långt, långt ut i vattnet och sedan puttar av elefanten.....drunknar den då?
-Eh....jag tror inte att...eller jag vet att det inte finns någon elefant som kan åka på luftmadrass, de väger för mycket...elefanter gillar inte luftmadrasser förstår du.
-Vet du den här kannan den skall jag ta nu...
-Kannan. Vad skall du göra med den?
-Den skall jag ta nu...jag skall göra bajs här av sanden förstår du. Nu skall jag göra bajs. Hej då!
-Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0