SOMMARDAGBOKEN SÖNDAG

Helgen intensiv. Extrem hetta. Möjligen den hetaste dagen på fem år, känns det som. Lördagen spenderades på Stumholmen, idag har vi varit på Långö badplats. Vattenståndet oerhört lågt där, stranden har härmed blivit bredare. Det är ju inte Tylösand men vad fan skall man göra.
Dock var det makalöst skönt, alla har badat, så även jag (allt under naveln var blött...). 
Min  militärgröna sommarhatt är på, med andra ord är det verkligen sommar. E gjorde stor succé i kön till glasskiosken då hon rullat in sig i en röd/vit sarong. Såg väldigt mondän ut.  V byggde något som Boverket kanske inte skulle ha kallat för sandslott men ändå...en grushög omgiven av vatten. Garanterat skattebefriad byggnation, vad jag vet men å andra sidan - vad vet man?
B-A föreslagit man skulle utnyttja Visby krematorieanläggning, har stor överkapacitet. Vansinnig ide! Var själv negativ men ringde Gård.

Ehh...vänta nu. Det där sista är ett citat från PC Jersild (Ingen Macvän, tydligen) och hans bok Grisjakten.
Det hör inte hit. Det bara känns så.
Fast just nu är det jag som är grisen. Åtminstone kan man anse mig vara grisskär.
För att undvika att bli solbränd kletade jag in mina stackars axlar med barnens SUPERDUPEROVERLOADPROTECTION SUNFACTOR 55-sololja idag.
Tydligen gned jag in mig lite slarvigt.
Baksidan av överarmen är röd förutom ett stycke som ser ut som en blindkarta över Öland. En vit formation som inte blivit bränd. S sa till mig att jag ser ut som Sven Melander i Sällskapsresan.
Vidare gör jag om samma misstag som förra sommaren. Att ständigt bära solglasögon utomhus gör att ansiktet nu har en behaglig solbrändhet förutom runt ögonen och vid tinningarna.

Jag ser ut som ett gammalt fotonegativ av en panda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0