DIN SENASTE BIOFILM VAR...?

Ja. Detta är ju en klassisk enkätfråga i kvällsblaskan eller annorstädes.
"Vilken film såg du senast på bio?"
Och intervjupersonen känner sig pressad att svara någon film som 1) är oerhört "kreddig" och 2) inte är äldre än fjorton dagar från premiär.

Såg att Wallanderfilmen Mastermind med Krister Henriksson som Kurt Wallander sänds på TV4 ikväll.
Det var den senaste (sista??) film som jag såg på biograf.
Jag minns det fullt tydligt. Elsa var 1,5 år och det var hennes andra jul i livet.
Jag och Sara lyckades smita iväg på juldagen 2005 för att beskåda denna konventionella men ändå väldigt spännande thriller.
Jag minns det som sagt. Juldagen 2005. 2 år och 3 månader sedan.
Det kändes lite ovant och spännande. Någonting låg i luften, oklart vad. Sedan insåg vi att det berodde på att vi kunde sitta ner i stillhet i mer än 90 minuter utan att bli avbrutna av någonting.

Förutom filmen, då.

Kommentarer
Postat av: Mia

Min sista film på en biograf...tänk tänk.. den frågan är svår. Men vad jag kommer ihåg så var det nog Harry Potter. En idol till dej?
Jag har för mej långt bak i minnet att du har något allergiskt blogginlägg om Potter. Men jag kan minnas fel:-)

2008-03-09 @ 21:33:22
URL: http://miajaverling.blogg.se
Postat av: Mattias

Jo. Det stämmer. Jag är inte någon "Potter-entusiast" för att skriva något snällt. Har svårt för filmer där tomtar börjar prata med troll och ett kvastskaft dansar runt med en tekanna. Om det inte är tecknat, typ Skönheten & Odjuret. Men sådana här storslagna epos likt Sagan om ringen får mig bara att kräkas.

2008-03-09 @ 22:08:03
URL: http://nonsensakuten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0