INLÄGG NR 400 PÅ BLOGG.SE

Så har vi nått fram till ännu en milstolpe. Detta är inlägg nummer 400 här på blogg.se.
Hur många inlägg som skapades på gamla bloggen är omöjligt att ta reda på eftersom den drivs av företaget Akryl i Göteborg, också kända som landets sämsta bloggadministratörer.
Tänkte fira detta 400:e inlägg med en liten dikt, inspirerad av den store bloggdiktaren Henry Bronett.
Dikten heter Sommar i staden.

Asfalten kokar och avgaser sprids
solkatter blixtrar
från tredje våningens öppna fönster höjs volymen
Lovin Spoonfuls Summer In The City
Jag rusar med klapprande fötter uppåt cementen
rummet svalt med
fladdrande gardiner
pizzakartonger och solkräm
De sista tonerna dör bort i samma stund som jag öppnar paketet
glassbilen kör vidare

Sug på den, Ranelid!
Den här dikten skulle jag vilja höra någon framföra. Hoppas någon tonsätter den.
Kanske Angel, de som gav oss Sommaren i City. Tycker att jag fångar samma känsla.


Kommentarer
Postat av: henry

Tänk att jag får ett så ärofullt omnämnande i slikt högtidligt sammanhang...



;)

h

2008-05-18 @ 14:41:33
URL: http://www.goldkette.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0