VILSE I VILLEKULLA

Jag, Sara, barnen och våra kompisar J o K med sina likaledes små barn åkte till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby i helgen.
Det kallar jag resa det. Nu har jag bloggstoff för en vecka framöver.
Bland annat slarvade jag bort Saras VISA-kort, låste in mig själv på en toalett och glömde att städa delar av lägenheten som vi hyrde.
Vidare hade jag glömt att ta med frukost till dag 2, ety jag var packningsansvarig. Även den beryktade "75-kronors-bajsen" som J kallar den, kräver måhända ett omnämnande.

Men, men....vi skall inte gå händelserna i förväg.
Först å främst måste man ju berömma den vackra och stilfulla parken i Vimmerby där "sagor blir till verklighet" och där utbudet skapats i "enlighet med Astrid Lindgrens vilja att låta barn vara barn och inte utsättas för de vuxnas tvång eller kommersiell påverkan".
Möjligen är det därför 2 dl kaffe kostar 18 spänn och några Pippidockor av glas 224 kronor.
Å då har jag inte nämnt all annan Pippi-merchandise.

Solen sken väldeliga under lördagen och det hela blev mycket lyckat. Barnen var förstås häpna över att se Pippi, Emil och alla de andra livs levande även om en del attraktioner saknades, kan man tycka.

Bland dessa finns "Skalle-Per doing the full monty" och "Pigan Lina bjuder Alfred på lapdance".

Men. Ingen turistattraktion kan ju vara komplett. Det handlar ju om en stillsam utveckling av produkten, en förfining och tillslipning. Sådant tar tid.
Se på Ramlösa och andra mineralvatten.
Nåväl. Bilder från resan riskerar att dyka upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0