INFÖR MIDDAGSKONVERSATIONEN

Inför aftonens middagskonversation kan det vara bra att hålla isär begreppen.

Lär dig skilja på dessa, så skall du se att det går bra.


Lenin


Ledin

Memorera även detta:


Ola Salo


Jesus

...och inte minst...


Horace Engdahl


Barbaskön

Med detta i bagaget undviker du fallgropar likt:

-Efter den ryska revolutionen blev han som bekant ordförande i folkkommissariernas råd 1917.
-Mmm...fast det var inte förrän 1991 som han hade en hit med Snart tystnar musiken...

-Lasaros blev ju uppväckt från de döda och så blev han senare biskop och allt detta fixade Jesus Kristus.
-Ja. Så var han ju med i Eurovision Song Contest också...

-Horace var ju litteraturkritiker själv en gång, minns att jag såg honom i Röda Rummet. Han pratade om Stig Larssons författarskap. Alltså han, den gamle Stig Larsson. Han som skrev Autisterna.
-Jag vet. Han är så rolig. Han gör ingenting. Han bara står där och är så där mysigt svart, fet och hårig....

Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Tja, jag vet inte. Såna fallgropar hade ju livat upp vilken ärtsoppemiddag som helst. Men det är det kanske bara jag som tycker...?

2008-11-21 @ 16:32:42
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Nonsensakuten

Jag förstår vad du menar. Verklighet är inte alltid bäst. Skulle ge ganska mycket för att få höra Lenin sjunga Snart tystnar musiken. Suyt zoboiya musica.

2008-11-21 @ 19:04:33
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Lilla Blå

En klar rysare, bättre än dessert.

2008-11-21 @ 21:39:46
URL: http://www.lillabla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0