BÄST JUST NU: TONY ÖHRN

Du har kanske sett honom i Rimbloggen, Gävles svar på Tom Jones; en man vid namn Tony Öhrn.

Sakta men säkert håller hans små karaokeversioner av dansbandsmusik att koppla greppet på nästan samtliga av YouTubes besökare.

Varje klipp med Tony är självklart unikt men sammantaget ger de en skön bild av en man, en mikrofon och en vägg.
Detta förenar klippen, om det så handlar om Tonix eller Lionel Richie så är det samma mic, samma vägg och självklart samme Tony.
Herr Öhrn är en man som går in för uppgiften meddelst stor research och seriositet.
Ett bra exempel är klippet här nedan, där han ger sig på en fin tokning av Sir Elton Johns kramklassiker Nikita.

Lägg märke till hur Tony liksom känner in texten han står i begrepp att förmedla under låtens intro. Han gungar lite lätt och himlar med sina ögon för att åkalla den store Eltons kreativa ande.
Och sedan kommer den i en förlösande leverans.
Observera även den skojiga och stämningsfulla discobelysningen strax bakom Tony.



Kommentarer
Postat av: Tony Öhrn

Hej

Jag måste buga och bocka att det finns någon därute som vill skriva om mig;)

Personligen så blir jag jätteglad;)

Trevligt skrivet och jätte skoj:)

Som ni förmodligen vet, så finns det mera låtar att lyssna på om ni kollar in min sida på YouTube:)

MVH//Tony

2009-01-24 @ 15:16:42
Postat av: cassandra

min pappa de dära!

han är jätte bra, och bäst

kolla in fler av hans låtar på youtube

den här är helt underbar

http://se.youtube.com/watch?v=mXs7Yl-RM68&feature=related

2009-01-30 @ 10:42:12
Postat av: jan eriksson

Du är min nya favorit, älskar verkligen din version av bed of roses.

2011-01-15 @ 23:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0