DEN HUMMANDE KOFTMAKEN

En av våra favoriter på tv just nu är den märkbart skitnödiga reklamfimen om Becel Pro-aktiv.
Denna reklam rullar flitigt och känns igen på sitt angelägna upplägg.
Ett par i övre medelåldern sitter i filmens början på en parkbänk och det är uppenbart att kvinnan är filmens huvudperson.
Det är hon som öppnar munnen medan hennes make (i klädsam kofta) håller sin ena arm över hennes axlar då hon lägger fram sitt ärende.

Kvinnan säger något i stil med:

"För ett tag sedan fick jag reda på att jag lider av för högt kolesterolvärde..."

Det är nu vi når filmens peripeti som gör allt efterföljande väldigt svårt att ta på allvar, ty efter att kvinnan släppt nyheten om sitt höga kolesterolvärde uppbringar koftmaken ett hummande som låter fruktanvärt ironiskt, samtidigt som han tittar ner i sitt knä.

Han hummar ett utdraget:
-uuuhuuummmmmm...............

Det låter väldigt onaturligt och malplacerat och får en att spekulera i vad mannen egentligen menar med sitt "uuuhuuuummmmmm"...

Det känns lite som att han tänker "Ah....jag blir så trött på henne. Nu har hon lyckats lura ut mig här mitt i nån jäkla park, sittande på den här gamla ruttna bänken, sminkad och filmad med nån kamera för att göra reklam för...för...för nåt jävla bordsmargarin. Jag pallar inte det här. Skit på dig!"





Kommentarer
Postat av: Mrs Li

fniss

2008-10-20 @ 23:12:53
URL: http://www.mrslibyrakrat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0