KALKONPRESIDENTEN

Skriver här nedan om Thanksgiving som kommer att firas i Sunne om några veckor.

Det slår mig att det roligaste med denna helg i mitt tycke, är när den amerikanske presidenten får anledning att "benåda en kalkon".

Se där en tung uppgift som väntar Obama eller McCain.
Det hela går till på följande sätt: till Vita Huset transporteras en kalkon som ute på gräsmattan får träffa självaste POTUS (presidenten).



Denne tar sedan en helande hand över den stirriga pippifågeln och säger något i stil med
"I kraft av mitt ämbete som president i detta underbara land benådar jag dig. Trevlig tacksägelsehelg och gud signe dig!".

Den sittande ämbetsmannen George W Bush är kanske den president i USA:s historia som klarat av denna process allra, allra bäst.
Frågan är om inte detta uppdrag (att benåda en kalkon) blir det vi allra starkast kommer att minnas honom för.



Hans totala kontroll, hans sätt att skapa kontakt med kalkonen och hans jovialiska framtoning.



George W Bush. En riktig kalkonpresident.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0